Elbitorolt szerda

Vendégbejegyzés - NinjaDeltoidMacska

Remélem nem lesz lázongás, de ez alkalommal én is valahogy szerdára maradtam a saját kis posztommal. De aggodalomra semmi ok, Kockacica is fel fog bukkanni, ha nem ma akkor holnap!
Amit pedig mára hoztam az bizony egy film élmény!

Talán fületekbe jutott a hír, hogy Emma Donoghue: A szoba című regényéből film lett.
Sőt női főszereplője Oscar-díjat is nyert, és alapból kapott négy jelölést. A könyvről való véleményem itt olvasható.

Előre leszögezném, hogy mind a könyvre, és így a filmre nézve is elhangozhatnak spoilerek szóval csak óvatosan!Na de akkor a filmről:
Magát a forgató könyvet az író Emma Donoghue írta így könyvhűségből nincs hiány, sőt szinte pontról pontra ugyan az mint a könyv, szóval aki szerette a könyvet annak a film is tetszeni fog sok eséllyel. Én anno nem voltam annyira oda meg vissza a könyvtől, mert túl idegesítő volt az ötéves narrátora, és A szomszéd lány után babapiskóta volt szinte.
Mivel a filmben csak ritkán halljuk Jack narrálását, akkor is csak mély filozófiával megfűszerezve. így ez az idegesítő faktor megszűnt, amit nagyon tudtam értékelni.A kamera megoldások megleptek, persze kellemes értelemben. A szobát egyszerre voltak képesek hatalmasnak, és aprónak mutatni, ami rengeteget adott a

hangulathoz. A tájak, berendezések szintén jól adták vissza a hangulatot, mint a homályos kép, mikor Jack először lép ki a külvilágba.
A szereplők viszont mindent visznek. Az anya szerepét játszó Brie Larson remekül hozza az összetört, és mégis egyszerre erős szereplőt, és teljesen megérdemli a díjakat amiket a szereplésért kapott, végül is leginkább rajta állt. vagy bukott a film. Jacob Tremblay-hez (Jack) én nem fűztem eleinte sokat. Ha nem lesz idegesítő már bőven elégedett leszek vele. Előre leszögezném, én nem rajongok a gyerek szereplőkért kivéve, ha egy horrorfilmből lépett ki, és azt susogja "gyere játssz velünk!". De Jacob olyan szép, mármint Jézusom, tényleg nagyon szép gyerek! Emellett bőven visszavett Jack idegesítő részeiből, és végül ő is egy rendkívül hiteles szereplő lett.

Csak egy valami van, amit itt se tudok megemészteni. A fog. Komolyan?! Minek ide is beletenni azt a gusztustalan cuccot?!
Összegezve, ha tetszett a könyv, nézd meg, ha tetszett a film, olvasd el. Én bátran ajánlom mindenkinek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Jamie McGuire - Gyönyörű megváltás

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Jeff Kinney: Egy ropi naplója

A. O. Esther interjú – avagy bepillantás az Eszter életébe, érzéseibe és álmaiba

Jamie McGuire - Gyönyörű esküvő