M. C. Beaton: Agatha Raisin és az elkóborolt túrázó (Agatha Raisin 4.)

Vendégbejegyzés - NinjaDeltoidMacska

Rövid távollét után Agatha Raisin visszatér Carselyba, hőn szeretett cotswoldi falvába, és persze jóképű szomszédjához, James Lacey-hez. Igaz, James nem repes az örömtől, hogy viszontláthatja, de Agatha figyelmét hamarosan leköti egy szenzációs gyilkosság. Az áldozat, akire egy mezőn találnak rá, egy Jessica Tartinck nevű fiatal túrázó, aki azzal tört borsot a helyi földbirtokosok orra alá, hogy ragaszkodott a rég feledésbe merült szolgalmi utak használati jogához.
Agatha lelkében ismét feltámad a szerelem lehetőségébe vetett remény, amikor bevonja a nyomozásba a vonakodó Jamest. Bőven akad követnivaló szál, mivel a földbirtokosokon kívül Jessica túrázó társai is mind elkövethették a gyilkosságot.


~ Még mindig meg vagyok lepődve, hogy ezek a könyvek idősebbek, mint én. Komolyan akár tegnap is kiadhatták volna egyszerűen nem érződik rajtuk a kor!
Na, Agatha Raisin ismét épp csak beteszi a lábát a faluba, hopp egy gyilkosság! Nem is vesztegeti az idejét fogja Lacey-t, és házaspárnak kiadva magukat beállnak a halott nő túrázó csapatába.
Kissé meghökkentem, hogy a túrázó csoportban kb. mindenki meleg és/vagy legalább volt viszonya a másikkal. Vajon tényleg elmentek valaha rendesen túrázni? Egyébként jó karakterek voltak, mindenkinek volt oka meggyilkolni az áldozatot talán kivéve a pletykafészek pincér pár.
A sztori továbbra is a maga nyugodt stílusában folyik, a nyomozás mellékvágányon csordogál, de végre a szerelmi szál is felpörög, sőt kapunk egy másikat is két gyanúsított között (bár... na nem spoilerezek).
Nagyon örültem, hogy Agatha és Lacey kapcsolata fejlődött. De még hogy!
A végén pedig felnevettem. Bevallom nem számítottam rá.
Ez a sorozat még mindig nagyon vicces, még ha a krimi műfajban nem is erős, most, hogy itt a nyár tökéletes strandos/utazós/limonádés könyv!

Kedvenc karakterek: Agatha Raisin, James Lacey, a két pincér
Amit szerettem: borító, a végén a fordulat, a túrázók mocskos titka
Amit nem szerettem: -
Kedvenc idézet:"– Nincs saját véleménye, Miss Queen?
– Nem is tudom."
10/10

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Jamie McGuire - Gyönyörű megváltás

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Jeff Kinney: Egy ropi naplója

A. O. Esther interjú – avagy bepillantás az Eszter életébe, érzéseibe és álmaiba

Jamie McGuire - Gyönyörű esküvő