Szerdai Bookworm Tag

Az elmúlt időben a többiek hoztak egy pár book taget, így a minta meg nem szakítása véget, én is hoznék egyet. És most, hogy kicsit megakadtam a vélemény gyártásban is (azért még olvasok), garázdálkodtam a molyon... Ott leltem erre az aranyos kis Bookworm Book Tagre.

1. Do you remember how you developed a love for reading? Emlékszel hogyan szeretted meg az olvasást?
Őszintén, ha hiszitek, ha nem, utáltam olvasni. Szabályosan erőltetni kellett, hogy olvassak, mert különben a mai napig nem tudnám, miről szól a Vuk! De szerencsémre olyan szülőkkel áldott meg a világ, akik nem adják fel egykönnyen. Ezután pedig a kötelezőkön túl is elkezdtem érdeklődni. Ám a legnagyobb visszhangot az Ulysses Moore sorozat keltette. A nagynénémtől kaptam meg az egyik részt, ami beszippantott a könyvek rejtélyes, izgalmas világába, és azóta sincs megállás, könyvről könyvre haladok. Egyszóval, köszönöm minden rokonomnak a segítséget, és azt is, hogy a mai napig ellátnak könyvekkel!
2. Where do you usually read? Általában hol olvasol?Bárhol, bármikor!- ez a mottóm, ha van nálam olvasnivaló, ami általában van. Emlékszem egy nyárra, mikor vagy 5 könyvet cipelem magammal a családi nyaralásra... Most már más a helyzet, mert a könyvolvasómmal járkálok, így már csak egy nyomtatott könyvet szoktam vinni, ha nyaralni megyünk, a többi 100 az olvasón van;) És persze, mint iskolába járó rendes tanuló, minden reggel és délután a hazaúton szoktam olvasni. Mellesleg a busz és könyv kombó összehozza az embereket, már nem egyszer beszélgettem a mellettem ülővel, mert ő is épp könyvet ragadott! Ám mindenki óvakodjon felnevetni, mert utána furán fognak nézni rá a többiek, ezt első kézből tudom, higgyetek nekem!

3. What is your favourite genre? Melyik a kedvenc műfajod? A...minden. Rendben, ez egy kicsit túlzó. Nagyon szeretem a romantikus, krimi, fantasy (minden egyéb szépen hangzó csellengővel ellátva mint pl.: urban, stb.), kaland könyveket, de szinte bármire vevő vagyok, és biztos, hogy kihagytam valamit a felsorolásból...

4. Is there a genre you will not read? Van olyan műfaj, amit nem olvasnál?Nehéz kérdés... Nem ítélek műfaj szerint, így inkább azt mondanám, hogy általában olvasás közben elválik, hogy az adott könyv tetszik-e vagy sem. Persze, így könnyű azt mondani, hogy maradok egy adott műfajnál és azért nincs kifogásom, de azért megesik, hogy váltok és nem éppen egy megszokott könyvet ragadok magamhoz. Ebben sokat segít a magyar tanárom, a Mogul Kiadó, és a kedves társaim is!:*

5. Do you have a favourite book? Van kedvenc könyved?

Még mindig utálom ezt a kérdést. Akad egy pár, sőt idővel folyamatosan változik, mert újraolvasásokkor sokszor sikerül egy másik oldalára lelnem a kedvenceimnek és akkor derül ki, hogy marad-e vagy sem a kedvencek sorában. Muszáj elmondanom, hogy eddig még egy sem esett ki a kedvenceim köréből.

6. What is the longest book you have ever read? Melyik a leghosszabb könyv, amit olvastál?
Ezért a címért vetekszik egy pár könyv... Nem tudnám oldalra pontosan megmondani, hogy melyik a leghosszabb, de esetenként emlékszem, hogy 1. nem fért be a táskámba, akkora volt, 2. eltör a csuklóm az olvasásakor, 3. a könyvolvasó a 200 valahányadik oldalnál is még csak azt írta ki, hogy 15 %-nál tartok, szóval ezekből le tudtam szűrni, hogy nem egy rövid könyvet olvasok. Ilyen a Grey, ha már szürke, akkor kb az összes része, a Mennyei tűz városa, vagy az Ez a férfi trilógia.

7. What was the last book you bought? Milyen könyvet vettél utoljára?
Egy ajándék könyvet Ninjának, méghozzá az Apa, randizhatok egy lovaggal? címűt. Ha eltelik egy kis idő, már lesz arcom kölcsönkérni, hogy elolvassam :D

8. Do you prefer library books or buying books? A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
Ez majdnem egyértelmű kérdés, persze csak azoknak, akik ismernek. Köztudott rólam, hogy imádom birtokolni a kis kedvenceimet, de nem félek kölcsönözni sem, főleg, hogy egy könyvtári könyv már tavaly nyár óta nálam van.. Még jó, hogy szeretnek a könyvtáros nénik! Szóval mindegy, ha valami nagyon, nagyon tetszik, akkor azt megpróbálom megvenni, de van, hogy a végén csak olvasón lesz meg, vagy éppen a könyvtárban.

9. What are you currently reading? Jelenleg mit olvasol?
Két kötelezőt, az Anyegint újra, és mindjárt kezdem Tellertől a Semmit, és pihenésnek Az örökké határát, bár kezdem úgy érezni, hogy nem a legkönnyedebb mű. Nagyjából ennyi. Nem mindig olvasok ennyit egyszerre, általában csak egyet, max. kettőt, de most kicsit összetorlódtak.

10. Where do you buy your books? Hol veszed a könyveidet?
Bárhol, mármint ahol árulnak. Egyszer már vettem egyet az Aldiban is... Amúgy a kiadótól szoktam rendelni a neten, vagy elmegyek a boltjukba és ott veszem meg. Midig, ahogy esik.

11. Do you ever pre-order books? Előrendeltél már valaha könyvet?
Nem is egyet. Anyum olyankor meg szokta kérdezni, hogy honnan tudom megéri-e, hogy a polcomon legyen, mármint mi van akkor, ha nem is tetszik? Fogalmam sincs, még szerencsére nem jártam így!:)

12. How many books do you buy a month? Hány könyvet veszel havonta?
Azt senki nem akarja tudni, és főleg nem osztom itt meg, hogy le tudjanak ellenőrizni az itthoniak...:D Legyen annyi elég, hogy van egy-két könyvem, és kevés a polc hozzá.

13. How do you feel about second hand charity shop books? Mit gondolszaz antikvár könyvekről?Van egy stílusuk. Egy egészen más életérzést ad, mint egy vadi újonnan nyomtatott csoda. Szeretem őket, a régi illatukat, amitől könyvtár illat van a szobámban, a már elpuhult borítójukat, ami szinte simogat, és, hogy új gazdájuk lehetek.

14. Do you keep your read and to-be-read books together? Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet? Igen, nem gondolom, hogy külön helyen kéne őket tartanom, így is tudom melyiket olvastam már, és melyiket nem... Amúgy sem lenne helyem arra, hogy szortírozzak.

15. Do you plan to read all the books you own? Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?Még jó hogy! Nem dísznek vannak, annak is egy kicsit, de semmiképp nem csak annak.

16. What do you do with books you own that you know won't be re-read? Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?Nem tudom, hogy vannak-e ilyenek. Én úgy vagyok vele, hogy azok vannak a polcon, amiket szeretek, és amiket szeretek, azokhoz szeretek vissza-visszatérni, még ha csak egy két oldalnyi időre is. Nem egyszer megesett már velem, hogy egy sorozat előző részébe újra bele-bele lapoztam, vagy csak egy könyv egy adott részét újraolvastam. A kérdésre válaszolva, nem csinálok semmit, mert nincs olyanom.

17. Have you ever donated books? Adományoztál már könyvet?

Többször is! És büszke vagyok ezért magamra. Ajándékoztam már itt a blogon is, és a sulis könyvtárnak is vittem már be egy szatyorral.

18. Have you ever been on a book buyin ban? Volt már könyvstopod?
Legfeljebb egy hetes, de ritkán, szerencsére.

19. Do you think you own too many books? Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Ha a körülöttem élőket kérdezném, mind azt mondaná, hogy igen... Lehet, hogy igazuk van, de mindenkinek van valami hobbija, furcsasága, fétise stb., és én megengedem magamnak, hogy a könyvek iránti szeretet legyen a saját furcsaságom. Tehát, nincs sok, soha nem lehet túl sok!
Ha tetszett, töltsétek ki ti is, akár itt hozzászólásban, vagy egy e-mailben, sőt akárhol, mert jó kis szórakozás és sok minden kiderül egy vérbele könyvmolyról!:)

Megjegyzések

  1. Örülök, hogy kitöltötted :-) Nagyon tetszenek a válaszaid. Diana_L

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Kresley Cole - Az álmok sötét harcosa

Diana Wynne Jones: Az égi palota (Palota 2.)

Tiffany Reisz: A szirén (Eredendő bűnösök 1.)

Kresley Cole - A tél halálos csókja