Music Genre Book Tag

Vendégbejegyzés - NinjaDeltoidMacska

Ma én is egy book taggel készültem, méghozzá egy zenéssel!
Hogy miért? Nos, szerintem mindenki hallgat zenét (tudom nem számítottatok erre válaszra).
De tényleg. Ha szomorú vagy, ha vidám vagy, vagy csak úgy érzed muszáj valamivel kicsit kikapcsolódnod általában a fülhallgatódhoz nyúlsz, vagy egy könyvhöz (rosszabb esetben valami májkárósítóhoz).
Szóval most mossuk össze a zenét és a könyveket, és lássuk azt a book taget!

1. Indie - a legfurcsább könyv, amit valaha olvastál
Tizenegyezer vessző. Hadd ne kelljen elmagyaráznom. Egyszerűen csak ne...

2. Alternatív - egy könyv, csavaros befejezéssel
Ez elég sok könyvre illik, ott van James Dashner: Tűzpróbája, vagy a Magisztérium- Vaspróba, az egész Percy Jackson sorozat (már amennyit én olvastam eddig belőle). Szóval igen csavaros végekben nincs hiány sose!

3. Komolyzene - klasszikus irodalmi kedvenc

Hamlet. Hamlet! HAMLET! Én személy szerint hatalmas Shakespeare rajongó vagyok, mert minden
drámáját, ha kellő szarkazmussal olvasod remekül el tudsz rajta lenni. Ilyen a Hamlet is, ami végül is beillik egy tizenéves nyafogó gyerek kálváriájának, akinek az anyukája újra házasodott, (tudom valójában harminc éves, de ahogy viselkedik...). Mindenesetre akár komolyan, akár félvállról vesszük a sztorit egyszerűen csak remek!

4. Hiphop - a legidegesítőbb könyv (a legpattogósabb szereplővel)
Mare Barrow. Örökké és mindenekfelett mindig Mare Barrow. A vörös királynő szakavatatlan, és még ki nem nevezet cafkája. Ha egy szobában lennék a világ összes bűnösével, és lenne nálam száz töltény és egy pisztoly mindegyiket belé ereszteném. Ja... nem szeretem.

5. Rock - egy könyv, ami az elejétől a végéig izgalmas volt

Holly Black és Cassandra Clare: The Iron Trial – Vaspróba. Ez a könyv tömény izgalom. Soha nem tudhatod mi történik következőnek, a végén pedig van egy akkora csavar, hogy olyan érzésed van mintha magad rúgtad volna tarkón!

6. Pop - egy könnyed olvasmány
Ezt a listát hajnalig tudnám írni, de csak hogy párat említsek: Billy Eliot, Biff evangéliuma, vagy a Bane Krónikák. Csupa-csupa nevetés kellő komolysággal.

7. Punk - egy könyv, ami egy új nézőpontra világított rá
Talán az egész Vámpírkrónikákat ide sorolhatnám Anne Rice-től. Mindegyik nagyon más, minden vámpír más és más tanulságot von le akár egy eseményről is. És persze ott van a tömény gótikusan felvezetett filozófia.

8. Blues - egy könyv, amin sírtál
Nem vagyok valami érzelgős de erre kapásból tudok kettőt is mondani! Az egyik Dan Well: Nem akarlak megölni, illetve Kendare Blake: A rémálmok lánya. Jó azért nem sírtam ki mind két szemem, de elmorzsoltam pár könnyet.

9. Népdal - kedvenc hazai szerző könyve
Nem vagyok annyira otthon a hazai könyvekben (bár már régóta elakarom olvasni a Leányrablás Budapesten-t), de Krúdy Gyula Szindbád novelláit nagyon szeretem. Egyszerűen olyan érzést kelt bennem, hogy kint szakad a hó, és mindig megkívánom tőle a retket. Nem túl romantikus, de na, van egy rendkívüli hangulata a novelláinak.

10. Metal - egy könyv, ami megrémítettt
Nem vagyok ijedős szóval erre nem tudok mit írni. Talán ide sorolhatnám Jack Ketchum: Szomszéd lányát, ami kissé letaglózott. Oh gyerekek az a könyv!

11. Rap - a legszebben/legrosszabbul megfogalmazott könyv
Egyértelműen az Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában (amiről majd lesz kritika is, vagy tőlem, vagy Mimitől). Ez a könyv annyira gyönyörűen van megírva, hogy néha csak bámultam a lapot újra és újra elolvasva egyetlen mondatott.

+1 Egy szám amiről mindig egy könyv jut eszedbe
Set It Off - Why Worry 
Dan Well:Az ördög egyetlen barátja
Valami oknál fogva ahányszor meghallom ezt a számot mindig azt képzelem ezt John énekli, ez egyszerűen csak róla szól.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Jamie McGuire - Gyönyörű megváltás

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Jeff Kinney: Egy ropi naplója

A. O. Esther interjú – avagy bepillantás az Eszter életébe, érzéseibe és álmaiba

Jamie McGuire - Gyönyörű esküvő