Disney Book Tag

Vendégbejegyzés - NightFlowerCaptain

Imádom a könyveket és a Disney meséket is, ezért esett erre a választásom, meg még amúgy sem csináltam book taget.

A Kis Hableány - Egy könyv, ahol a főszereplő mindenét feladja, hogy együtt lehessen a szerelmével

Bár a Kis Hableány meséjét nagyon szerettem, ehhez a részhez csak egy olyan könyvet tudok mondani, amit meg nem annyira. Stephanie Meyer Alkonyat sorozatára illik ez a leírás, ahol Bella tulajdonképpen a családjától kezdve a barátain át mindent eldob, csak hogy együtt lehessen a vérszívóval.

Hófehérke és a hét törpe - Egy könyv, ahol a főszereplőnek imádni való barátai vannak

Azt hiszem ez a Nalini Singh Angyali vadász sorozatára abszolút illik. Raphael és a Hetek, Elena barátaival együtt tényleg kitesznek egy jó csapatot. Vagy az írónő másik sorozata, az Egy világ - két faj - állandó küzdelem. Abban talán még jobban érezhető az összetartás és a szeretet. De a Percy Jackson és az olimposziak, és a legtöbb Meg Cabot könyv is ide sorolható.


Hamupipőke - Egy könyv, ahol a főszereplő rengeteg szenvedés után végül elnyeri méltó boldogságát

Rengeteg regényt tudnék mondani, de ami számomra a legkiemelkedőbb az nem más, mint az ötödik Sally, Daniel Keyestől. Az a könyv egyszerűen zseniális és szívszorító. Mindenkinek ajánlom.

Susie és Tekergő - Egy könyv, ahol a "rosszfiú" elnyeri a "jókislány" szívét, és ez őt is meggyógyítja
Hűha...Becca Fitzpatrick Csitt Csitt sorozata, A Boszorka démona Beninától, A sötét páros sorozat, a tökéletes kémia sorozat, és még rengeteget fel tudnék sorolni, de ennyi elég lesz, azt hiszem.

Csipkerózsika - Egy könyv, ahol a főszereplő nagyjából "végigalussza" a cselekményt, és mégis az övé lesz a herceg

Vicces, hogy ide pont egy olyan könyvet hozok, ami egy Hamupipőke feldolgozás, de mindegy is... A címe Cinder és Ella. Nagyon-nagyon nem szerettem. Tényleg, rengetegszer feltettem magamban a kérdést olvasás közben, hogy hogyan lehetséges az, hogy a főszereplő lány az égvilágon SEMMIT nem csinál, ha meg mégis, azt csak önmagáért, vagy másoknak ellen, és mégis vannak barátai, akik állandóan körbeugrálják, és egy hollywoodi filmcsillag még belé is szeret...HOGY? MIÉRT?

A róka és a kutya - Egy könyv, ahol a barátság legyőzi a "társadalmi" korlátokat

A Bartimaeus trilógia, amelyben minden előítélet és ellenségeskedés ellenére egy szép barátság szövődik lassan Nathaniel és a dzsinn között.

A Szépség és a Szörnyeteg - Egy könyv, ahol igaz a mondás, miszerint jól csak a szívével lát az ember, ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan

Ide sorolhatnám Anita Moorjani Meghaltam, hogy önmagamra találjak című könyvét, és a Beavatást Elisabeth Haich tollából. Ezek leginkább spirituális jellegű könyvek,de nekem nagyon sokat adtak, ha bárkit kicsit is érdekel ez a téma, mindenképpen olvassa el, tényleg megéri.

Aladdin - Egy könyv, ahol a szerelem hazugsággal kezdődik

A Holdbéli Krónikák első részének a szerelmi szála Kai herceg és Cinder között egy olyan hazugsággal kezdődik, ami egyrészt szándékos, másrészt félreértés, mégis komoly bonyodalmakat okoz. Említettem már, hogy imádom ezt a sorozatot? És azt, hogy az Alexandra nem hajlandó kiadni magyarul a harmadik részét? 
Rendkívül bosszantó, hogy az emberrel ezt csinálják. Ha már belekezdtek, fordítsák le az összeset! Majdnem 1000 ember aláírta a petíciót, mégsem történik semmi. Ha van kedvetek, írjátok alá ti is, remélhetőleg beválik a - sok lúd disznót győz - szöveg.

Az oroszlánkirály - Egy könyv ami nagyon mélyen szíven talált
Olvastátok Felix Salten Bambi című könyvét (A Disney mese ezen alapul)? Ez az a történet, amelyen többször is majdnem sírtam, pedig én csak a filmeken szoktam, nem a regényeken.

Pocahontas - Egy könyv, amitől kedved lenne kiköltözni a természetbe

A Vidd hírét az Igazaknak pont ilyen volt. Egy középkorú, amerikai nő, nevezetesen Marlo Morgan, ha jól emlékszem három vagy négy hónapra csatlakozik egy ausztrál nomád törzshöz, akik Igazaknak nevezik magukat. Nagyon érdekes és elgondolkoztató, olyannyira, hogy a végén az embernek kedve lenne csatlakozni hozzájuk.


Herkules - Egy könyv, amelyben még a gonoszt is kedvelted


Hogy őszinte legyek, ilyen most nem jut eszembe (vicces, mivel én találtam ki ezt a taget, de nem baj).

Mulan - Egy könyv, amit az első oldaltól az utolsóig imádtál, és ötpercenként kaptál röhögőgörcsöt

Bartimaeus trilógia, és a negyedik ráadás rész is, az a kedvencem, a Holdbéli Krónikákban is vannak részek, amiken fél óráig nevettem, bár alapvetően ennek a sorozatnak nem ez a jellemző vonása. A Harry Potter könyveknek is ragyogó humoruk van (aki még nem olvasta, az dobjon félre mindent, és kezdjen bele, komolyan!), és sokat nevettem a Halhatatlanok alkonyat után sorozaton is, az Egy világ - két faj - állandó küzdelem és az Angyali vadásszal karöltve, bár ezek inkább romantikus-erotikus regények. Ám a legkiemelkedőbb, amit rengetegszer olvastam, az nem más, mint a Csendháborító Leonyid Szolovjovtól.

A hercegnő és a béka - Egy könyv, ami bebizonyította, hogy a szerelem egy lételem

Ide annyi könyvet tudnék felsorolni, hogy inkább bele sem kezdek.

Aranyhaj és a nagy gubanc - Egy könyv, ahol a főszereplő vidám, szeretetteli nyitottsággal tekint a világra

Anita Moorjani könyve, amit fent említtettem, abszolút ideillik, és szomorúan kell bevallanom, hogy nem sok olyan könyvet olvastam, ahol a főszereplő rendelkezik ezekkel pozitív tulajdonsággal. Ha tudtok néhányat, szívesen venném ha megírnátok, jól esik az embernek néha ilyesmit olvasni. Felfrissíti a gondolkodást és az életérzést.

Jégvarázs - Egy könyv, ahol felháborítóan rosszul kezelik a félelmet

Sarah Dessen szinte összes könyve, és rengetek tiniregényben találkozom ezzel a jelenséggel.


Hős6os - Egy könyv, ahol a legaranyosabb szereplő az elején meghal


Ilyet még nem olvastam, de a Hős6ost imádtam és majd' megszakadt a szívem Tadashi miatt.
(Bocs a spoilerért, ha még nem láttad:/)





Ez volt az én saját készítésű Disney book tagem, remélem tetszett!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Guillaume Apollinaire: Tizenegyezer vessző

Kresley Cole - Az álmok sötét harcosa

Diana Wynne Jones: Az égi palota (Palota 2.)

Tiffany Reisz: A szirén (Eredendő bűnösök 1.)

Kresley Cole - A tél halálos csókja